maandag 23 april 2018

Let's Sti(c)k Together: de lente

Hier zijn we nog eens met een nieuwe Let's Sti(c)k Together - challenge.
De laatste dateerde alweer van begin januari.

We kregen weer een poll voorgeschoteld en daar kwamen deze 3 criteria uit:
- Lente
- Buitenlands patroon
- Voeg een leuk detail toe

Met de 5de verjaardag van de jongste zoon in mijn achterhoofd en mijn voornemen om voor de jarige een tenue te naaien, ging ik dus aan de slag voor hem.
Zijn verjaardag is pas op 30 april, maar doordat het dan een verlengd weekend is en veel familieleden daar van gaan profiteren om weg te gaan, deden we zijn feestje gisteren al ;-)

Ik nam het boek Meine Lieblingskleider bij de hand en naaide voor hem een poloshirt en een shortje in tricot.
Zoals je ziet komt het stofje van zijn polo terug in de zakken van zijn short en iets minder duidelijk gebruikte ik een witte, lichtblauwe en rode kamsnap om de leuke details toe te voegen.

De zoon was heel blij met zijn nieuwe outfit en ik vind het ook wel geslaagd.



De deelnemers van deze editie zijn:

Zou je ook deel uit willen maken van de Let's Sti(c)k Together groep?
Heb je een blog (of kan je bij iemand gastbloggen)?
Edit: Er is ondertussen nog een 2de groep aangemaakt voor diegenen die geen blog hebben en toch willen meedoen!
Stuur Marjolein gerust een mailtje op flaflinko@gmail.com en wie weet kan jij binnenkort ook meedoen :-)

Patronen: beiden uit het boek Meine Lieblingskleider
Stoffen: Tricot stofje met dino's ligt hier al een tijd in mijn stoffenvoorraad en weet ik dus niet meer van waar die komt, fel rode sweatstof komt van bij Driessen stoffen

19 opmerkingen:

  1. Plezant en speelproof, ideale combinatie lijkt mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Happy b-day stoere vent! Wat een leuke outfit. Hij staat er geweldig mee en die kleuren zijn echt de max! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! Tof dat de stof in de zakken terugkomt, maar het niet meteen een pyjamapak wordt qwa match. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een toffe outfit! Die kleuren staan hem goed! Helemaal geslaagd! En alvast een gelukkige verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Chapeau als dat je voor een Duits patroon ging. Ik lees altijd "schnittmonster" en dan lig ik dubbel ;-)
    Zeer mooi gedaan. Die dino's zouden hier ook hoog scoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toffe kleuren-/stoffencombi! En alvast gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk stofje en nog een gelukkige verjaardag voor je kapoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie combinatie stoffen en designs.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. superleuk, een echte stoere outfit. Die zal deze lente en zomer veel uit de kast komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke outfit: zeer geslaagde combinatie van kleur en designs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat! en dino-skeletten, cooler kan het niet worden hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, dat is zo'n tenuetje dat ik mijn zonen ook nog zou aandoen. Tof, niet te doen! Het boek is ook in mijn bezit, de tijd om er iets uit te maken iets minder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een toffe stoere lente outfit. Daar zal hij wel enorm vrolijk van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een toffe outfit! Mooi ook, zo’n grote kraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet hem stralen zeg!!! Zeer geslaagd hoor 👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie verjaardagsoutfit.
    Helemaal geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!