woensdag 16 mei 2012

Byebye vitrinekast, hello opbergbakken

Voordat de kindjes er waren had ik een hele mooie uitgestalde vitrinekast met suikerboontjes en ander snuisterijen die de moeite waard waren om te bekijken.

Maar de kast zag er na een tijd niet meer uit, helemaal vol, de onderste kastdeuren hadden het begeven door hevige kindjes, dus had ik daar maar al manden ingezet waarin we het speelgoed konden opbergen, speelgoed op de kast wegens plaatsgebrek,...

Nu werd ik het na een tijd beu dat er overal wel ergens speelgoed lag opgeborgen.
Ik ben zo'n mama, ze mogen heel de dag spelen, maar voor het slapen gaan is het opruimen geblazen zodat ik rustig kan gaan staan en zitten waar ik wil zonder speelgoed in mijn weg  ;-)

Dus van mijn hart een steen gemaakt en de kast buiten gesmeten, leuke opbergbakken van Ikea in de plaats en iedereen gelukkig (alleen nog iets nieuws vinden voor al die leuke suikerbonen terug uit te stallen, ooit :p)

Zie hier het resultaat voor:








En het resultaat na: 







8 opmerkingen:

  1. Wauw, zo ordelijk en georganiseerd!
    Mag ik 'ns vragen: hoe krijg je die foto's op de bakken geplakt? Met lijm lost dat, heb ik ondervonden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier kleven ze er momenteel op met zo van die pasta, maar dochter heeft ze er daarstraks al afgetrokken dus het heeft niet lang geduurd ;-)
      Heb ook al de tip gekregen om ze vast te hangen met dubbelzijdige plakband, dus dat ga ik ook eens proberen.
      Gewoon met plakband vond ik slordig overkomen en echt er op kleven wil ik niet doen vermits er een tijd gaat komen dat er ander speelgoed in gaat zitten hé ;-)

      Verwijderen
    2. Ja, ik zou ook eens met plakband proberen. Heeft dubbelzijdige plakband in dit geval niet hetzelfde plak-effect als enkelzijdige?
      Die kinderboerderij waar we geweest zijn is in Itegem, in het provinciaal domein de Averegten (met een heel groot wandelbos tussen de kinderboerderij en de speeltuin).
      Veel succes met het schilderen van het poppenhuis! Als het van hout is, moet dat wel lukken, denk ik.
      Mijn dochter wil ook Engels leren; ze zegt nu altijd "no no" i.p.v. nee ;-)

      Verwijderen
    3. Mijn schoonvader had zo van die vliestape bij precies dat langs 2 kanten plakt. Heb er zelf serieus aan zitten trekken, maar Yitte is geen opgever en heeft ze er ondertussen al terug een paar keer afgetrokken ;-)
      Ach ja, ze zal het ooit wel leren zeker. Ik wou dubbelzijdige plakband omdat ik het eerst met gewone plakband had gedaan, maar dat was helemaal niet mooi dat je die plakband zag op de bakken.
      Bedankt voor de tip ivm de boerderij, klinkt leuk.
      Die kinderen leren snel hé :)

      Verwijderen
  2. Zoho, in de ikea geweest :D. Super wel ! Ook heerlijk duidelijk voor de kindjes, dit is hén plekje ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd en ze zijn heel fier over het speelplekje :-)
      Was ook alweer een paar jaar geleden dat we nog in Ikea waren geweest, maar wel een leuke winkel :p
      Alleen is de Boomsesteenweg zo'n ambetante baan om op de rijden vind ik (mss al goed voor mijn portomonnee dat ik nogal een bange ben :p)

      Verwijderen
  3. Zó... het is nu luid en duidelijk waar de speelhoek is! Ik denk dat de kindjes er heerlijk van genieten. Ze kunnen alles makkelijk vinden en natuurlijk ook opruimen :-) hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd :)
      Maakt het opruimen des te gemakkelijker voor iedereen :p

      Verwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!