dinsdag 3 februari 2015

De eerste jurk voor mezelf: Femma retrojurk

Na al de creaties voor de kindjes vond ik dat het tijd werd om eens iets voor mezelf uit te proberen.
Mijn lieve buurvrouw mat me op en samen gingen we aan de slag met het knippen van het patroon van de retrojurk uit 'Het grote Femma naaiboek'.
Het plaatsen op de stof en het uitknippen alleen al duurde een halve dag vermits we beiden nogal pietje precies zijn en ik een stofje had gekozen met symmetrische bollen dus die moesten toch echt wel wat uitkomen hé ;-)
Voor de eerste keer een blinde rits ingezet en dat smaakt naar meer, gepanikeerd voor niks.
Alleen heb ik heel hard gesukkeld met het beleg, dat staat volgens ons verkeerd in het boek, we kregen het beiden langs geen kanten gekeerd dus daar heb ik wel wat mee moeten foefelen, maar het is al een geluk toch nog goed gekomen, oef.
Ook valt het wat groot uit ondanks het feit dat ik de maat heb genomen dat ik volgens de tabel nodig had.
Versmald naargelang het mogelijke en volgende keer een kleinere maat uitknippen want die volgende keer komt er zeker vermits het een leuk modelletje is.
De zoon was fotograaf van dienst en nam zijn werk heel serieus, dus met de foto's ben ik ook content ;-)




Stof van bij Klijntje.be, daar staat het bij tricot, maar ik vind persoonlijk dat het meer een iets stevigere katoen is, veel rek zit er echt niet in

13 opmerkingen:

  1. Moooooi! Je staat er goed mee :-)

    De fotograaf heeft ook zijn best gedaan, en leuk zo'n kleurrijke muur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet je zeker eens vaker doen, iets naaien voor jezelf. Heel mooi geworden, staat je prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook aan het sukkelen met het beleg. Hoe heb je de klus toch knn klaren???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het een stuk doorgeknipt en korter gemaakt :-s, dus niet echt professioneel, maar de enigste optie om het toch in orde te kunnen krijgen ;-)
      Hopelijk is het bij u ook ondertussen in orde geraakt.

      Verwijderen
  4. recht uit een boekske!!!
    Proficiat want het is echt heel vrouwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik heb de femma jurk gemaakt en ontdekt dat er een fout zit bij het verwerken van het beleg. Ik heb dit als volgt opgelost. Je naait pas de rok aan het voorpand en rugpand als het beleg is afgewerkt. Op die manier kan heel eenvoudig het beleg gekeerd worden. Pas als dat is gebeurd kan je de rok aan het rugpand en voorpand naaien.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!