woensdag 26 september 2018

Double Dutch from Duchess and Hare

English
Last Thursday there was a release of 2 patterns by Duchess and Hare and the patterns are perfectly combined with each other because it is a dress and a jumper.
Because of too little time, but still many desire to test for her because the dress is so pretty I only tested the dress.
Double Dutch is a lovely dress with 2 collar options: a wide peter pan collar and a bow collar and has 2 sleeve options: lightly gathered cap sleeve or a lightly gathered elbow length sleeve.
It has a full skirt and ruffle hem, perfect for twirling :-)
The sleeves and collars are interchangeable with the items in the Mix n Match category. 

I've made the dress in a ribcord from Stenzo with the peter pan collar and the cap sleeves and used kam snaps (this dress has no zipper!)
The daughter left faster than expected her pink period behind her, her favorite color is blue now,
so I worked the dress off with blue accents, the dress is luckely approved, phieuw ;-)
This means that I urgently must sew all the fabrics with pink before she doesn't want to wear it anymore ;-)

Nederlands
Afgelopen donderdag releasde Duchess and Hare 2 patronen die perfect combineerbaar met elkaar zijn omdat het een jurk en een overgooier is.
Ik was nog volop andere patronen aan het testen en had dus niet veel tijd, maar omdat ik de jurk zo mooi vond en graag nog eens voor haar wou testen, besliste ik om alleen de jurk te testen.
Double Dutch is een mooie jurk met 2 kraagopties: een wijde peter pan kraag en een strikkraag en heeft 2 mouwopties: een licht gerimpelde kapmouw en een licht gerimpelde mouw op ellebooglengte.
De jurk heeft een mooie volle rok met een ruffle vanonder en is dus perfect om te draaien :-)
De mouwen en kragen zijn verwisselbaar met de items in de  Mix n Match categorie.

Ik maakte de jurk in een ribcord van Stenzo met de wijde peter pan kraag en de kapmouwtjes en gebruikte kam snaps (deze jurk heeft geen rits!)
De dochter is sneller dan verwacht haar roze periode voorbij, haar lievelingskleur is tegenwoordig blauw, dus werkte ik de jurk af met blauwe accenten, ze is al een geluk goedgekeurd oef ;-)
Dit betekent dus wel dat ik dringend al de stofjes met roze moet opnaaien vooraleer ze die helemaal niet meer wil dragen ;-)



Patroon: Double Dutch van Duchess and Hare 
Stofje ligt al een tijdje in mijn stoffenvoorraad dus weet ik niet meer van waar dat komt, ik weet alleen dat het een ribcord van Stenzo is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!