vrijdag 29 juni 2012

Rokje voor mij :-)

Ik heb mij gisteren eens gewaagd aan een rokje voor mezelf.

Het patroon is een A-lijn van Mme ZsaZsa.
Haar boek is een echte aanrader!
Ik heb om mijn maat te nemen een bestaand rokje er bij genomen om te vergelijken vermits ventje al in slaap was gevallen ;-) en de maten vallen wel heel groot! Ik heb normaal gezien een 38, maar in dit rokje zogezegd een 34 ;-), wel goed voor je zelfvertrouwen natuurlijk haha
De boordstof komt van bij www.stoffen.net en het stofje heb ik overgekocht van iemand, maar komt blijkbaar van Den Boom in Lier.

Ben wel blij met het resultaat :-)
Foto's als ik het aan heb komen binnenkort, het is mijn planning om het morgen aan te doen voor Tjorbe zijn verjaardagsfeestje en de jaarlijkse straatbbq 's avonds :-)

10 opmerkingen:

  1. Ha, wat fijn dat je in een 34 past, ik draag ook 38 dusse... goed te weten dat het erg groot valt, het boek staat op mijn verjaardagslijstje.. je rok is prachtig, lekker zomers stofje! (niet knoeien met de bbq...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ai ai, daar ben ik nu eens heel slecht in sé in het niet knoeien ;-)
      Meestal heb ik altijd prijs op 1 of ander manier :-p, zeker met 2 knuffelkids in huis ;-)
      Ga je heel blij mee zijn met dat boek :-)

      Verwijderen
  2. een heel leuk stofje, heb net je blog gevonden via zaanse zolder.. heel leuke blog.. en je woont in de buurt.. misschien dat we elkaar al wel eens tegenkwamen aan de schoolpoort.. Mijn dochtertje gaat naar St-Jozef in Borsbeek.. grappig hé zolangs het internet..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben juist eens gaan piepen naar je blog en ik ga je volgen sé :)
      Mijn zoon gaat naar De Klinker ;-) en we wonen op de grens van het Eksterlaar.
      Die wondere wereld van het internet toch hé :-p

      Verwijderen
  3. Ooh, het valt groot, goed dat je het zegt, ik heb ook een klokrokje uitgeraderd, zal het eens nameten.

    Wat een mooi stofje heb je gebruikt, en met dat tricotboord draagt dat vast heerlijk.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u :-)
      Vind zo'n band idd enorm leuk om te dragen :-)
      Is nu ook wel omdat ik nog nooit een rits heb ingezet dat ik daarvoor gekozen heb :-p

      Verwijderen
  4. Mooie rok en mooi stofje, wrschlk heel duur, den Boom kennende.
    Heb daarstraks ook zitten vloeken op mme haar maten in het boek. Had me mooi opgemeten, volgens de maten in het boek had ik maatje 44 (in de winkel nochtans een 42). Ik stikte het en er kon naast mij nog een olifant bij in de rok!! Aan weerskanten zo'n 5 cm ingenomen en nu valt het toch al niet meer van mijn lijf... ;-) In 't vervolg ga ik toch ook een paar maten kleiner nemen.
    Veel plezier op het feestje en op de BBQ!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben er nog nooit binnen geweest, dus weet de prijzen niet ;-)
      Had het nogal gehoord in de groepjes op facebook dat haar maten groot lagen, dus ik was gewaarschuwd :-p
      Al een geluk kan je het rokje toch nog dragen
      Feestje en bbq waren leuk :) al een chance is de bbq in een tent te doen die de straat heeft gekocht want amai, regen, regen!
      Was al blij dat we met zijn feestje alles buiten hebben kunnen doen want zo'n 8 kleuters en een peuter in mijn huis zag ik niet echt zitten :p

      Verwijderen
  5. Had ook al gehoord dat de maten groter vallen als normaal. *goed voor mijn zelfvertrouwen* Waar blijft de foto als je het aanhebt? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest eerst nog een fotograaf en goei weer bestellen voordat ik dat kon regelen hé ;-)

      Verwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!