woensdag 1 augustus 2012

Jeugdsentiment: gedichtenboek

Dat ik een tijdje geleden op mijn eentje naar Ikea ben geweest kon je hier lezen ;-)
Ik heb toen onder andere een vitrinekast gekocht om boven in de gang te zetten vermits die van beneden plaats heeft moeten maken voor de beruchte speelgoedopbergers van Ikea.
Zo blij was ik dat ik die kast terug kon inladen ;-), eindelijk terug plek voor al de suikerboontjes en de boeken.
Terwijl ik mijn boeken aan het zetten was kwam ik ineens mijn gedichtenboek van vroeger terug tegen.
Leuk om eens terug in te bladeren :-), mijn zoon en dochter gaan die ook nog leuk vinden denk ik :-)
Er staan zowel gevoelige als grappige teksten in. Ergens gevonden of zelf geschreven. Voor elk wat wils dus :-)
Zou er eigenlijk eens werk van moeten maken om hem volledig na te kijken nog bij te vullen want hij is nog voor een heel deel leeg en het begin is aan het vervagen omdat ik dat met vulpen heb geschreven.

Gepimpt met glittertjes :-)

Stickers die ooit eens bij de Joepi hebben gezeten volgens mij ;-)

Hier dus nog met vulpen geschreven en spijtig genoeg aan het vervagen :-(

Hier zit ik al wat verder in het het boek en ben ik slimmer geworden om met balpen te schrijven ;-) en zoals je ziet maakte ik ook geen tijd meer om mooi te versieren met lijnen enz :-p

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg om zoiets weer tegen te komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh ja, was ik helemaal vergeten, dat deden wij ook: een echte zoektocht naar mooie prentjes om erbij te kleven, dat was eigenlijk toffer dan nu hè: nu printen ze gauw iets af of ze kopen kant en klare pakketten met prentjes en prullen en al
    wij waren echt uren bezig met zoeken en knippen en plakken
    ik denk spijtig genoeg niet dat ik de mijne nog heb (is nog wat ouder dan die van u hè)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar heb je gelijk in, er wordt tegenwoordig nog maar heel weinig met liefde gewerkt aan een zelfgemaakt cadeau ;-)
      Ik was vroeger ook altijd heel blij als ik iets zelfgemaakt kreeg van iemand, maar er zijn nog maar heel weinig mensen die het nu appreciëren en niet door hebben hoeveel tijd je daar in steekt :-(
      Mijn boek is een mengeling van prentjes zoeken en leuke gekochte kaartjes vinden in de winkel en nu denk ik wel van amai, daar moet ik nogal tijd in hebben gestoken om die zo te krijgen ;-)
      Maar wel heel leuk om nog eens terug te zien en ik denk wel dat ik hem nog wat verder ga afmaken als ik er tijd voor heb want dat is nu wel anders met 2 kindjes ;-)

      Verwijderen
  3. Dit soort dingen zijn altijd zo leuk om terug te vinden! Ik kan ook uren door oude dagboeken, brieven, tekenboeken, etc bladeren. Genieten is dat! En leuk om mee verder te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dagboeken schrijven deed ik vroeger ook :-), maar ik ben te weten gekomen dat mijn zus er in las en soms zelfs voorlas aan haar vrienden en vriendinnen :-( en ik heb die toen in een kwade bui allemaal weg gesmeten, toen leek me dat de beste oplossing en ben ik nooit meer een dagboek begonnen.
      Heb ik nu wel spijt van eigenlijk...
      Wij zijn in onze jeugdjaren ook een paar keer verhuisd enz dus er is een heel deel kwijt geraakt met al die verhuizen.
      Pennen deed ik ook nog toen ik al alleen woonde, maar de berg werd gewoon veel te groot om bij te houden en na een tijdje kregen we het allemaal te druk zodat er geen brieven meer volgden.
      Ben eens benieuwd of 1 van de kinderen die schrijfkriebels gaat over krijgen :-), van mij mogen ze gerust achter briefpapier enz komen vragen :-)

      Verwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!