maandag 30 maart 2015

De testkleren voor de communie

Nu dat ik al veel verder sta met het naaien wou ik heel graag de communiekleren voor de zoon zijn eerste communie zelf maken.
Mijn buurvrouw raadde aan om de gekozen tenue wel eerst te testen voor het geval dat er aanpassingen aan moesten gebeuren en al een geluk heb ik dit gedaan want de eerste broek dat zogezegd een slim fit model was, was rond het lijfje van de zon precies een patattenzak ;-)

Het hemdje gaat eentje worden dat al vrij bekend is in blogland, namelijk de Gingerbread uit de Home made mini couture, heel leuk boek, alleen spijtig dat er geen matentabel en de benodigde stof in staat, dus dat was wel even zoeken.
Het hemdje viel wel direct op maat.
In eerste instantie wou ik uit datzelfde boek de Boardwalk maken, maar een andere broek gekozen vermits die toch vrij breed uitviel (ooit ga ik die wel eens proberen in een kleinere maat en wat verlengd ;-))

Als broek heb ik de korte Jodhpur gekozen, uit Ottobre 3/2010

De zoon heel blij met zijn tenue, kijkt u zelf maar :-) en hij is ook turnkunstenproof ;-)












Sneak peek van de echte stofjes :-)


7 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik was al vergeten dat het niet de echte stofjes waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat gaat prachtig worden!
    Ik heb ook een auto-hemd gemaakt voor Wielfreak voor de communie van zijn grote zus. Daar gaat hij ook blij mee zijn; typisch jongens :-) Maar dat stofje dat jij hebt klaarliggen, wauw!!! Ik ben al benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap van je gemaakt,ben benieuwd naar het volgende resultaat.Ik heb de zoon zijn outfit voor zijn vormsel gekocht,mijn kleedje wordt normaal gezien morgen geknipt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er al super uit al is het nog maar nen test!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als dit de testoutfit is, ben ik zeker benieuwd naar de 'real one' :-) Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind de testoutfit al super geweldig!!! ( is nu stiekem toch wel jaloers, want mijne zoon wilt alleen maar een jeansbroek en een t-shirt dragen voor zijn lentefeest. Absoluut hemdjesverbod hier in huis!)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!