maandag 25 januari 2016

Skinny (met een groot vraagteken) bloemetjesjeans voor ons meisje

Ons meisje had broeken nodig, dus een volgend projectje was snel gevonden.

Vorig jaar nam ik samen met de communiestofjes een leuke tricotjeans met bloemetjes mee voor de dochter met in mijn achterhoofd een skinnyjeans uit de stoffenwinkel in Kapellen

In de B*inspired waar ook dit jurkje en ook het tuniekje en shrug uitkwamen, stond er eentje dat mij perfect leek.
Ik ging voor de maat die ze zogezegd nodig had volgens de maattabel en zag dat de lengte toch maar nipt ging zijn dus verlengde die al met een paar cm's.
Het model had wat vorm aan de heupen en voordat de tailleband eraan ging had ik al mijn twijfels omdat het zo groot leek, dus niet meer verder gewerkt en ze laten passen na school en zoals ik dacht was ze dus te groot, maar mijn buurvrouw dacht dat het wel ging goedkomen met de tailleband eraan.
Helaas bleef het dus een patattenzakje aan dat smal poepje ;-).
Al een geluk opgelost gekregen met een stukje knopenelastiek vanachter in de broek want ze vond het zo zonde dat ze die niet direct kon aandoen, haar nieuwe lievelingsbroek is geboren :-p
Dit wordt dus een twijfelgevalletje voor een andere keer of ik moet het patroon goed aangepast krijgen want voor de rest is het wel een leuk broekje.

Ik had nog een strijkapplicatie van Hema liggen die er perfect bij paste, dus ze heeft er ineens een setje bij.
De foto's gingen ook weer vanzelf, zo leuk dat ze tegenwoordig zo goed meewerkt!





Ze was in een zotte bui en begon hele rare poses aan te nemen ;-)

Dat stoeltje vraagt ze zelf iedere keer achter


Mooi knoopje gevonden bij de Zijdeworm in Wommelgem (de mevrouw gaat in juli op pensioen en doet uitverkoop, alles aan -50%! Ze heeft er nog een schat aan knoopjes liggen, dus ik denk dat ik daar nog wel een paar keer ga passeren ;-))

De oplossing ;-)

Kapsel getest dat ik gepind had, haartjes nog net iets te kort ervoor



4 opmerkingen:

  1. Lekker vrolijk stofje. Ik maakte ook die skinny en ook de mijne was veel te ruim. Knoopsgatenelastiek werd heel rommelig dus de tailleband ging los, de rits eraf. Daarna middenvoor en middenachter opnieuw gestikt om zo de taille kleiner te maken. En daarna de tailleband er weer op. Dat gaat nu prima!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mocht het nu echt tegengeslagen hebben met die knopenelastiek had ik het waarschijnlijk ook zo opgelost, maar ik had 'geluk' ;-)
      Dat is het leuke aan zelf naaien natuurlijk, je vindt voor alles een oplossing en je kan alles naar je eigen hand zetten.

      Verwijderen
  2. Heel leuk stofje! Zou ik zo ook kopen voor de dochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leve de knoopsgatenelastiek!! Mooi opgelost!
    En tof die poses voor de camera, heel herkenbaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!