maandag 18 januari 2016

Warme oortjes onder de fietshelm

De dagen worden kouder en donkerder, dat hebben we sinds vorige week wel ineens mogen merken ;-)
De kindjes begonnen dus ook te klagen over koude oortjes en handjes.
U zou denken zet ze een muts op en opgelost, maar zoals mijn titel van deze post al zegt, wij rijden elke dag met de fiets naar school en een muts onder de fietshelm is dus echt niet evident ;-).
De oplossing daarvoor had ik een paar jaar geleden al gepind, het was gewoon een kwestie van eindelijk eens uitvoeren.

Ik zag op deze blog de perfecte mutsen verschijnen en mijn vriendin maakte ze een paar maanden na die desbetreffende blogpost ook.
Het is een een gratis bivakmutspatroon uit Ottobre

Begin december ben ik er dus ingevlogen en de kindjes zijn content.
Ik heb ze iets ingewikkelder gemaakt en maakte ze omkeerbaar, vonden ze wel leuk en toch net iets warmer dan 1 laag tricot.
De foto's zijn van ons paar daagjes weg tussen kerst en nieuw en ze waren in een zotte bui (den oudste kwam ineens tot de conclusie dat het ook wel hele goeie ninja-attributen waren ;-))




3 opmerkingen:

  1. Wat een perfecte timing. Mijn dochter draagt ook nog een fietshelm en deze muts ga ik vanmiddag direct voor haar maken. Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zien er super uit!

    Leuk dat je nog wist dat ik ze ook ooit eens maakte ;-) ze doen nog steeds dienst, alleen draagt ons L de gereedschapsmuts nu, zij vond hem wel heel leuk, T vindt het te vervelend aan zijn oren ...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!