zondag 26 juni 2016

Afgestudeerd aan de kleuterschool!

In september is het zover, dan gaat ons poppemieke ook al naar de 'grote' school.
Oh wat ziet ze er naar uit dat ze gaat leren lezen, schrijven, rekenen,...
Alleen dat ze gaat moeten stil zitten en veel gaat moeten zwijgen ziet ze wat tegenop ;-)
Afgelopen vrijdag studeerde ze af aan de kleuterschool, met een diploma-uitreiking en een receptie achteraf met fruitsap en snoepjes.
Ik wist nog van bij de zoon dat ze een papiertje ging meekrijgen om iets zwart aan te doen, liefst van mama of papa zodat het groot valt, maar ik had al een hele tijd het perfecte jurkje in gedachten dus begon ik te naaien nog voordat ik het papiertje in de boekentas mee kreeg :-p

Ik maakte een Nivalis van Sofilantjes met verschillende opties zodat het geen zwart zwart jurkje werd en ze het achteraf zeker nog kan dragen.
Zo gebruikte ik het color block lijfje om er elastische paspel tussen te steken en ook de flapjes met de knopen werden gebruikt om er wat extra 'kleur' in te hebben. De hals werd afgewerkt met witte elastische biais.
De maten vallen vrij groot en goed smal, ik kwam via de matentabel uit op een 110 terwijl ze uit de winkel een 122 draagt, maar die maat past haar dus echt wel perfect!
Volgende keer misschien iets meer lengte vanonder tegen het groeien, want die volgende keer komt er zeker (ik maakte ook ineens een gekleurde simpelere versie die dus ook op deze lengte is en ze bestelde er nog al eentje (die moet nog gemaakt worden, dus die ga ik wel verlengen))
Die komen binnenkort op de blog, er moeten eerst nog een paar andere dingen geblogd worden ;-)

Ze straalde in haar jurkje en kreeg heel veel complimentjes :-)

 

2 opmerkingen:

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!