dinsdag 8 november 2016

Pokémon gotta catch them all!

I want to be the very best
Like no one ever was
To catch them is my real test
To train them is my cause
...

Wie kent het niet hé, het themalied van de populaire Pokémon ;-)
In 1995 oorspronkelijk gecreëerd als spelletje voor op de Gameboy, maar al gauw volgde er een tv-serie, films, kaarten,...
Nu weer helemaal hip door het Pokémon Go spelletje voor op je smartphone (wat wij trouwens niet spelen, de zoon kent Pokémon van de serie die terug op tv is)

De Scouts bleef niet achter met de hype en zo vertrok onze welp op Pokémonweekend afgelopen weekend :-)
Er werd zoals iedere keer gevraagd om verkleedkleding mee te nemen in dat thema.

Hij zaagde al heel lang achter een 2de onesie vermits de andere 2 al meer (gekochte, gekregen) onesies hebben als hem, ik vind het gewoon moeilijk te vinden leuke, niet al te kinderachtige onesies in zijn maat.
Maar soit, hij kreeg er dus een zelfgemaakte, kind dolgelukkig natuurlijk :-)

Zelf knutselde hij nog Pokéballen en pimpte ik nog snel een oud t-shirt met transferpapier om extra mee te pakken vermits ik wat schrik had dat hij de onesie misschien te kinderachtig ging vinden op dat moment, je weet maar nooit met jongens van 8, 9 en 10 jaar hé ;-) (maar hij heeft blijkbaar toch heel de tijd de onesie aangehad :-))

Ik herinnerde mij dat er in de Ottobre 6/2015 waaruit ik ook de kerstpyjama's maakte een onesie-pyjama stond met knoopjes van voor.
Deze gebruikte is dus als basis samen met een kap van 1 van de andere patroontjes in dat tijdschrift.
Ik nam de 146 die ik nog eens met 1,5 cm verlengde, 2 fleecedekentjes die in promotie stonden bij Carrefour ;-), tekende zelf oortjes, nam deze tutorial erbij om die oren te bevestigen en zo ontstond er een leuke onesie :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!