maandag 5 december 2016

Irene, prachtig jurkje en bovendien gratis!

Een tijdje geleden plaatste Bel'Etoile een oproepje dat ze testers zocht om haar jurkje uit te proberen.
De foto's en het model zagen er prachtig uit dus ik gaf mij op om te testen :-)
Er zit ook een heel mooi verhaal achter het maken van het patroon voor dit jurkje, dit kan je lezen op haar blog

Dit gratis patroon kan je hier downloaden in de maatjes 2 jaar tot en met 10 jaar, samen met een fotohandleiding.
De Irene jurk/overgooier is een klassiek, ietwat retrogetint naaipatroon.
Ideaal voor de winter want er is ruimte voorzien om er een longsleeve of hemdje onder te dragen.
Kies voor dikkere stoffen zoals wol, flanel, canvas, ribfluweel, ..
Ga je voor een zomerversie?
Dan kan je eventueel de naadwaarde weglaten, het is niet volgens de regels van de kunst, maar het werkt wel.
Het jurkje wordt speciaal gemaakt door de knopenpadjes die je er op kan naaien, er zijn er 3 verschillende.
Onze versie gaat zeker veel uit de kast komen :-), we zijn er beiden verliefd op.
Het stofje heb ik gekregen van een lieve dame, is een soort wolletje denk ik en perfect voor dit jurkje.
 
Wil je meer Irenes zien? Klik dan op onderstaande links

12 opmerkingen:

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!