woensdag 22 februari 2017

Carnaval

Net zoals de afgelopen 3 jaar ging ik nu ook voor een deel zelfgemaakte verkleedkleding.

Den oudste kreeg een paar weken geleden een apenonesie die ik kocht bij de Zeeman en wou die liever aandoen dan dat ik iets maakte voor hem, maar ik had het geluk dat de 2 anderen toch wel heel graag iets zelfgemaakt wilden ;-)
Een kijkje op mijn pinterestboard verkleedkoffer zorgde ervoor dat de dochter een flamingo wou zijn en de zoon een clowntje.

De zoon zijn broek is er eentje uit Zelfgemaakte kleertjes 3, het model Seppe, een broekje dat zeker nog eens gemaakt gaat worden in lange en korte versie om dan gewoon te dragen.
De t-shirt was een oude t-shirt met vlekjes waar ik dan met vliesofix stukken stof heb opgekleefd en daarna de knopen heb opgenaaid, ook het hoedje is zelf getekend (eigenlijk gewoon 2 keer een driehoek aan elkaar genaaid)

De dochter haar jurkje is een gehackte Solis van Sofilantjes, ik nam namelijk 2 keer het voorpand en zette een rits in de zijnaad wegens weinig rek in de stof.
De veren en vilten stukken werden er achteraf met de hand opgenaaid.

Vandaag was het zover, ze mochten hun outfit aan (de aparte foto's van hen trok ik gisteren al, daarom dat de styling een beetje anders is ;-)).
De kleinste vierde in de klas met pannenkoeken enz, de 2 oudsten aten wafels en liepen daarna een stoet door het dorp.
Ze waren superfier op hun outfit en kregen heel veel complimentjes :-)


4 opmerkingen:

  1. Wauw Frullemieke!!! Prachtige creaties!!!
    Ik kan niet kiezen tussen het clownspak en de flamingo-outfit, ze zijn allebei zo mooi! En die stof voor het clownspak is echt ideaal, waar haalde je die? De boa onderaan het flamingokleedje is goed gevonden. Naai je die met de hand vast of kan jouw machien dat aan?
    Dikke proficiat, hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u :-)
      Ik heb die stof ooit eens gekocht bij stoffen.net volgens mij.
      Had die gekocht om een poppenkast voor tussen de deur te maken, maar de kindjes kregen met kerstmis van de grootouders een echte poppenkast dus kon ik iets anders doen met de stof :-)
      Ik vind ze niet direct terug op de website, maar bij De Stoffenstunter hebben ze krak dezelfde stof: http://www.destoffenstunter.nl/overige-stoffen/carnavalsstoffen/carnaval-katoen-ruitjes-multi
      Ik heb de boa met de hand eraan genaaid, wou dat niet echt riskeren om dat tussen mijn machine te steken ;-)

      Verwijderen
  2. Superleuk!!! Ik kom helemaal in de carnavalssfeer zo ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!