maandag 6 februari 2017

Een Julia Sweater voor mezelf

Het werd nog eens tijd om aan selfish sewing te doen na al die creaties voor de kinderen (voor de dochter dan vooral, dus binnenkort gaan jullie wat jongensgerief te zien krijgen want de zonen begonnen al te klagen wanneer dat het nog eens hun beurt ging zijn ;-))

Ik heb nood aan truien, ik ben 1,72 meter (niet overdreven groot de tijd van tegenwoordig als je de jeugd ziet), maar gezegend met een lang bovenlijf, lange armen en benen waardoor alles in de winkel te kort is en ik kan dat echt niet verdragen.

Mijn Julia Sweater van Compagnie M die ik vorig jaar maakte, draag ik wel graag dus maakte ik er nog eentje (het feit dat het een patroontje is dat vrij snel in elkaar zit, heeft er ook wel mee te maken ;-))

Ik verlengde de armen en het lijf met 5 cm en zo bekwam ik goede lengte voor mij.
Stofje is er eentje van bij De Stoffenstraat en staat nu in promotie aan €5 per meter!
Mij naaimachine was heel lief en werkte goed mee, mijn overlock daarentegen had het niet zo voor de pailletten, dus na 2 gebroken naalden en de schrik om mijn messen kapot te doen, heb ik de trui alleen maar afgewerkt op de naaimachine, ben dus benieuwd of ze goed gaat blijven want als je de afwerking van een overlock gewoon bent ;-)

Spring eens mama ;-)
Zie eens hoe fier dat hij is omdat hij met mijn groot fototoestel mocht trekken :-)

Patroon: Julia Sweater van Compagnie M
Stof: Wol gebreid met pailletjes van bij De Stoffenstraat

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi een trui met een vlot karakter maar ook heel stijlvol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik probeerde vandaag mijn patroon van de Julia op 3 verschillende stofjes die ik ervoor kocht te leggen, maar allemaal te klein, boehoe :(

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!