maandag 30 oktober 2017

Let's Sti(c)k Together, Stik Belgique

Zoals ik in 1 van mijn vorige blogposts al eens meldde is het groot feest op de blog van Flaflinko ter ere van haar 5de blogverjaardag.
Via Stik Belgique zet ze alle Belgische patroonontwerpsters en stoffenontwerpsters in de kijker en het was dus eigenlijk logisch dat deze editie van Let's Sti(c)k Together ook in dit thema verder gezet ging worden.

We gingen dus voor deze criteria:
- Belgisch patroon
- je gebruikt OF een patroon dat je nog nooit gebruikte
- OF je hackt je lievelingspatroon


Ik deed eigenlijk beiden, ik gebruikte namelijk voor kleine T en Y een patroon dat ik nog niet gemaakt had: Fons en Sien en het leuke aan dit patroon is dat het gratis is! 
Patroon gaat van maat 80 tot en met 116.
Kleine T kreeg een Fons t-shirt in maat 116 (ook zijn maat in confectiekleding) en onze jongedame kreeg een Sien jurk in maat 116 dat ik overal met enkele cm's verlengde vermits ze ongeveer 122 cm is (in confectiemaat naar 128 aan het opgaan), maar in zelfgemaakte kledij past ze meestal nog in een 5 jaar met lengte 7 jaar daarom dat ik wist dat de 116 sowieso nog ging passen ;-)
Omdat ik het model van die aangeknipte mouwen zo leuk vond en geïnspireerd werd door deze blogpost van NaaiSGerief hackte ik het Billie-patroon van Zonen09 voor grote T . 
Ik ben best tevreden hoe het resultaat is geworden, alleen heeft hij blijkbaar weer een goeie scheut gekregen tegenover de laatste keer dat ik het patroon gebruikte (ik maakte toen al een 146 met lengte 152 omdat ik al veel had gelezen dat het patroon nogal kort viel en hij 147 cm is)  en moet ik volgende keer toch echt wel verlengen als ik wil dat hij er nog wat geniet van kan hebben ;-)

Ze gingen met deze outfit op de broers en zussenfoto die ze ieder jaar maken op school :-), ik ben al benieuwd naar het resultaat.
Voor de fotoshoot hier thuis waren ze niet echt bereidwillig om mee te werken, maar al bij al heb ik toch vrij mooie foto's kunnen nemen ;-)

Dit krijg je dus als je vraagt om heel dicht bij elkaar te gaan staan ;-)

 Ga zeker ook eens kijken bij:

Heb je een blog (of kan je bij iemand gastbloggen)? 

Er is ondertussen nog een 2de groep aangemaakt voor diegenen die geen blog hebben en toch willen meedoen!
Stuur Marjolein gerust een mailtje op flaflinko@gmail.com en wie weet kan jij binnenkort ook meedoen :-) 

Waag ook zeker je kans voor de leuke give-away op Marjolein haar blog!
Op woensdag 8 november wordt de winnaar bekend gemaakt.

Patronen: Fons en Sien en Billie 
Stofjes:  
Kleine T draagt Robots van Megan Blue Fabrics, gekocht bij De Stoffengalerij
Y draagt Flamingo Festival van Poppy, gekocht bij De Stoffengalerij 
Grote T draagt Sport and Stars, gewonnen bij The Fabric Fairy 


16 opmerkingen:

  1. Wat knap! echte broer-zusterliefde :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, als ik er hier (maar) twee op de foto moet krijgen vraag ik me ook altijd af hoe schoolfotografen dat doen - hoewel, meestal koop ik het resultaat van die actie enkel en alleen omdat ik ze daar over x-aantal jaar geweldig ga kunnen plagen met hoe ze daar nu weer opstaan ;). Ik vind het knap, neh!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 3 hele leuke creaties! Ik vind dat ze flink geposeerd hebben hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, die knuffelfoto is geweldig!!! Heel tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Drie kleurrijke stofjes en drie leuke naaisels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuke outfits en wat een toffe foto van de kids samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk trio, tof zo'n foto's voor later ook met hun drietjes veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handig he zo'n patroon waar je jongens en meisjes tevreden kan stellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een vrolijke creaties, de foto's spreken voor zich. Stuk voor stuk pareltjes. Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie outfits! Grappig om te zien dat je hetzelfde patroon gebruikte en er toch iets totaal anders van maakte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zien je kinderen er geweldig uit in deze kleding. Leuke stofkeuze voor de naaipatroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. o super mooi, ze lijken alle drie erg content met hun nieuwe kleding. Zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een zeer gelukkige kroost in prachtige outfits! Da's duidelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!