maandag 8 januari 2018

Let's Sti(c)k Together: Blog- en naaivoornemens 2018



Zoals de titel al doet vermoeden is deze challenge een beetje anders dan de voorgaande challenges.
Deze keer geen creatie om te showen, maar een lijst van blog- en naaivoornemens voor het nieuwe jaar: puur voor jezelf (en ter inspiratie voor anderen), geen verplichting, alles op je eigen tempo om je lijstje af te werken in de loop van het jaar.

Deze voornemens ga ik proberen waar te maken in de loop van het jaar:
  • mijn stoffenbakken eens goed uitmesten, sorteren en een soort van inventaris van opmaken
  • zoveel mogelijk stoffen van mijn voorraad opmaken vooraleer ik nog eens nieuwe stoffen koop en alleen nog maar stoffen aankopen met een duidelijk doel waarvoor ik die stof ga gebruiken
  • mijn patronen allemaal goed sorteren, mooi opbergen en ook daar een soort van inventaris van opmaken
  • meer gebruik maken van al die patronen die ik al in mijn bezit heb in plaats van gratis patronen te gebruiken of de patronen van patroontesten.
  • meer naaien voor mezelf, de zonen of zelfs voor de man (momenteel is het vooral de dochter die altijd in de prijzen valt lol)
  • mijn creaties weer zoveel mogelijk eerst afwerken vooraleer ik aan een andere creatie begin (dat deed ik eigenlijk altijd heel goed, maar de laatste maanden begin ik daar in te slabakken ;-))
  • om de zoveel tijd mijn restjes opwerken of gewoon ineens weg doen in plaats van altijd te denken van oh, dat kan ik ooit nog wel eens gebruiken

Dat zijn zowat de voornemens waar ik mijzelf aan wil houden, ik ga mij er ook niet teveel opleggen zodat ik ze zeker tot een goed einde kan brengen want er zitten nu al een paar grote projecten bij zoals die stoffenbakken en die patronen (ik heb al een kleine winkel op mezelf denk ik *bloos*)

De deelnemers van deze editie:


Zou je ook deel uit willen maken van de Let's Sti(c)k Together groep?
Heb je een blog (of kan je bij iemand gastbloggen)?
Edit: Er is ondertussen nog een 2de groep aangemaakt voor diegenen die geen blog hebben en toch willen meedoen!
Stuur Marjolein gerust een mailtje op flaflinko@gmail.com en wie weet kan jij binnenkort ook meedoen :-)

9 opmerkingen:

  1. Veel succes! die stoffenvoorraad zie ik nogal vaak opduiken bij iedereen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, ik vind dat dat anders best wel voornemens zijn die tellen zunne... op zich vallen ze allemaal mee, maar het is de lange duur die ze moeilijk maakt, denk ik ;). Veel succes ermee, ik ben benieuwd naar je opvolging ervan!

    --ik koop bv. alleen maar een patroon als ik er ook onmiddellijk tijd voor heb om het te maken; mijn restjes gaan in een restjeskoffer, is die vol maak ik er iets mee of maak ik er iemand anders blij mee--

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jij ook al je stoffenbakken goed opruimen. Dan ben ik niet de enigste die haar gerief moet opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is zo leuk om bij iedereen de 2018 voornemens te lezen. Ook bij jou staan er weer leuke persoonlijke uitdagingen op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Restjes verwerken en uitmesten blijven klassiekers... Go for it. Veel succes en vergeet vooral geen plezier te beleven aan het naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die stoffenstapel toch he en ja die restjes stof (ook zo herkenbaar) ... een leuke lijst om te lezen, veel succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Da's anders al een stevige lijst geworden! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, serieuze voornemens maar eigenlijk heel herkenbaar :-) succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Herkenbare voornemens! Vooral het 'stof kopen met een duidelijk doel' herken ik wel. Soms is het zo verleidelijk om een mooi stofje te kopen met het idee 'ik vind nog wel iets leuks om daarmee te doen'... Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!