maandag 23 juli 2018

Let's Sti(c)k Together: vakantie

Na de succesvolle Fifa World Cup Let's Sti(c)k Together challenge liet Marjolein, het brein achter Let's Sti(c)k Together en de dame achter de blog Flaflinko, ons werken met het thema vakantie.

Vakantie is: zon, water, strand, ijsjes ... en natuurlijk een gemakkelijke, luchtige outfit om in te kunnen ravotten :-)
Ik ging voor een lekker zomerse outfit voor de dochter, op het eerste zicht een jumpsuit, maar dat is het dus niet ;-), met deze temperaturen komt zo'n setje wel van pas.
Het topje is de Girl's Be Trendy Halter Top Pattern van Ellie and Mac, de meisjesversie is een betaalpatroon, maar de damesversie is gratis verkrijgbaar op de site! Die staat hier dus nog op het to sew-lijstje.
Het shortje is de Bobbieshort van Iris May (Oekeboeleke), dit is een gratis patroon en gaat tot maat 122. Mijn dochter wordt in september 8 en is dus ook 128 cm groot (en waarschijnlijk al terug gegroeid, ze groeide nogal hard de afgelopen maanden), maar ze past dus nog perfect in maat 122, ik knipte alleen de boord er niet af zoals er beschreven staat op het patroon ;-)
De 2de week van juli stonden we een weekje op De Lilse Bergen met onze caravan en daar werden dus ook de foto's getrokken.


Wil je nog andere creaties zien? Ga dan zeker eens een kijkje nemen bij deze dames:


Zou je ook deel uit willen maken van de Let's Sti(c)k Together groep?
Heb je een blog (of kan je bij iemand gastbloggen)?

Edit: Er is ondertussen nog een 2de groep aangemaakt voor diegenen die geen blog hebben en toch willen meedoen!
Stuur Marjolein gerust een mailtje op flaflinko@gmail.com en wie weet kan jij binnenkort ook meedoen :-)

Patroon topje: de Girl's Be Trendy Halter Top Pattern van Ellie and Mac
Patroon short: Bobbieshort van Iris May (Oekeboeleke) 
Waar dat ik het stofje kocht is hij ondertussen uitverkocht, maar je vindt deze tricot nog wel onder de naam Tricot Ice cream sparkly grijs gemeleerd

27 opmerkingen:

  1. Wat een leuk pakje! Helemaal speelproof! En wat een mooie vakantiebestemming hadden jullie daar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeugdsentiment voor mij daar op de Lilse Bergen :-), dit was een 'tussendoortje' onze echte vakantie is in augustus pas ;-)

      Verwijderen
  2. Fijn om lezen dat je dochter nog in de 122 past... Ligt hier ook al even te wachten om vergroot te worden maar mss moet ik het dan toch maar gewoon eens proberen. Leuk om de 2 stikken te combineren tot een jump-suite look-a-like!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker proberen!
      Het valt vrij groot uit vind ik persoonlijk, zou je wel wat werk uitsparen mocht het gewoon zo lukken ;-)

      Verwijderen
  3. Zie ze stralen! Wat een super leuke outfit! Knap gedaan! 👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een stijvolle, zomers outfit! Goed voor flaneren over het strand, maar even goed voor een uitje naar de speeltuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuke outfit! Daar gaat ze deze zomer nog veel geniet van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi setje. Jouw dochter heeft ook modelkwaliteiten!
    Die foto waarbij ze over haar schouder kijkt: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt :-)
      Soms gaat het echt vanzelf die foto's nemen van haar, soms is er iets meer voor nodig ;-)

      Verwijderen
  7. Wat een heerlijke zomerse outfit voor een meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, geestig setje zeg!
    --het was er het weer voor, de Khadetjes waren er ook die week en die zaten toch ook veel rond het water zonder de grote hitte van nu--

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die van mij waren echt niet weg te slagen bij dat water, alleen dinsdag toen het ook regende mochten ze er niet in van mij ;-)

      Verwijderen
  9. Leuk!!! Een jumpsuit die geen jumpsuit is, ik zeg al zolang dat ik er zo eentje voor mezelf moet maken! Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel handige outfit die vaak uit de kast zal komen, lijkt mij! Een tof geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooo, wat staat het haar super. Zalig heerlijk vakantiegevoel om een hele zomer in te spelen .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat setje hangt vast niet vaak in de kast met dit mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ooh super! Een onesie zonder de nadelen ervan! Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!