maandag 13 juli 2015

Naaien voor mezelf: Sunny Pants

En we gaan verder met het naaien voor mezelf :-)
Toen ik een hele tijd geleden met een vriendin bij Moens Modestoffen was, zag ik daar een lekker luchtig mooi stofje met bloemetjes. Met de Sunny Pants van La Maison Victor in mijn achterhoofd stond het vast dat ik me ging riskeren aan een leuke broek voor mezelf. Gedaan met al die veilige kleding ;-) (ik droeg wel felle kleurtjes, maar vanaf dat ik met printjes enz begon, voelde ik mij er soms wat onzeker in, niets voor nodig merk ik aan de complimenten dat ik krijg)

Op het facebookgroepje waar je je creaties uit La Maison Victor kunt showen had ik al gelezen dat hij kort was en de taille vrij hoog, dus dat heb ik wel veranderd vermits ik wel wat lengte nodig heb aan mijn benen en geen hoge taille kan verdragen.
Ik heb er 15 cm bijgetekend waarvan 3 cm zoom en 5 cm van de taille afgedaan. Ook heb ik paspel toegevoegd aan de zakken voor net dat iets extra. De taille is gewoon met elastiek, dus geen nestelogen met koordje zoals het in het tijdschrift staat, dat hangt er toch alleen maar in voor de show vermits je sowieso nog een rekker gebruikt.
Et voila, een zalig zittende zomerbroek :-), zo gaan er zeker nog komen!





Patroon: Sunny Pants La Maison Victor
Stof: Viscose Moens Modestoffen Borgerhout

8 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik kocht zaterdag ook net een bloemenstofje met dit patroon in gedachten, denk dat ik ook voor die verlaagde taille ga ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi met die paspel,kan ik misschien bij mijn volgende ook eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooooh, die is supermooi! Ik heb altijd schrik dat het - met mijn figuur - eruit gaat zien als een pyamabroek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had er ook wat schrik voor zenne, maar het valt goed mee (zal er ook wel vanaf hangen wat voor stof en tekening je neemt) en het zit wel zo zalig als een pyjamabroek, dat wel ;-)

      Verwijderen
  4. oh, die zakken zijn echt mooi :)
    Bedankt voor de tip: vd taille en het verlengen.
    Ik maakte hem ook maar veranderde er niets aan & idd ik moet toegeven dat het hoog zit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest ze echt verlengen, had anders geen zicht geweest ;-), ik ben 1,73 m en de lengte zit hem vooral in mijn benen (heb al van jongsaf last dat broeken en rokken te kort zijn voor mij, al een geluk hebben ze dat met de jaren toch al iets aangepast).
      Ik vind dat die paar centimeters in de taille echt al een enorm verschil geven in het draagcomfort.

      Verwijderen
  5. leuk! Staat je goed!

    Ik ben voorlopig nog niet mee met de drukke print mode in de broeken... Weet niet of het wel iets voor mij is, maar wie weet, op een dag :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!