dinsdag 21 juli 2015

Naaien voor mezelf: Watervalhalsjurk Burda

Mijn zus vroeg me een paar weken geleden of ik een jurk zou willen maken voor haar verjaardag (aankomende vrijdag is ze jarig en zondag is het haar feestje, dus op de versie voor haar zal je niet lang moeten wachten).
Natuurlijk wil ik een perfecte jurk afgeven dus heb ik eerst een jurk voor mezelf gemaakt om te testen.

Het is een watervalhalsjurk uit de Burda 10/2014 geworden.
Het patroon beloofde simpel te zijn en dat was het ook wel eens ik de uitleg goed snapte (want die staat er wel een beetje onduidelijk in), maar door het patroon goed te bekijken en mijn uitgetekende versie te plooien had ik ineens door wat de bedoeling was.
Een superleuk jurkje dat goed zit, snel in elkaar stak en dat zowel op iets minder zonnige dagen als koude dagen gedragen kan worden met dan een panty en laarzen eronder.
Zo gaat er zeker nog eentje volgen voor in mijn eigen kast, die ga ik dan waarschijnlijk alleen iets korter maken (zowel de armlengte als de lengte van de jurk zelf is vrij lang, dus wel handig voor grote dames!)
Deze versie hou ik zo vermits het echt een supergladde tricot is, ik geen goesting heb om alles los te tornen en deze lengte ook niet misstaat.



4 opmerkingen:

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!