maandag 14 september 2015

Kinderkleerkastvulling

Veel mama's zullen het beamen: een kind groeit letterlijk en figuurlijk enorm hard tijdens die 2 maanden grote vakantie.

De eerste zelfgemaakte jurkjes voor de dochter worden helaas allemaal te kort en ook de jongens doen het goed door ineens bij wijze van spreken een blote buik te hebben en te korte mouwen ;-)
Het doet wel iets met je, die zelfgemaakte kleren opzij te moeten leggen, toch nog anders dan gekochte kleding.

Vermits mijn stoffenkast serieus begint te groeien, heb ik mij voorgenomen om zo weinig mogelijk te gaan kopen.
Ik zal mij dus moeten verplichten om wat meer tijd vrij te maken voor het naaien wil ik die kleerkasten vol krijgen ;-)

Dit zijn de creaties van de afgelopen 2 weken.

Een rimpelrokje voor de dochter op de Mina Dotter-wijze, overschotje van deze jurk en nog net genoeg voor zo'n rokje.
Dat ze content was zul je wel zien aan haar gezichtje.
Helaas is het geen kousenbroekenmieke en is het zoeken naar alternatieven. Meestal werk ik met een legging en probeer ik dezelfde kleur sokken te nemen zodat het niet opvalt dat het een legging was, maar dat is helaas op deze foto niet gelukt ;-) (de ene foto is voor de zwemles getrokken, de andere na, daardoor het verschil van legging en haar :-p)
Ik ben aan het twijfelen om te investeren in kniekousen in alle kleuren van de regenboog, al een paar keer zien verschijnen op andere blogs en toch wel schattig om zien.

Creative Workshop 301 van Ottobre.
Uitgetekend patroon gebruikt van zijn vorige t-shirts, maar 3cm extra verlengd aan de mouwen en onderkant wegens lang en smal ventje. Deze is ook afgewerkt met een halsbies in dezelfde stof, eerste keer dat ik het zo deed en ga ik zeker nog eens doen.
Coupon van bij De Stoffenmadam

Nog een Creative Workshop met dezelfde aanpassingen, alleen is deze afgewerkt met elastische biais.
Dit t-shirt gaat regelmatig uit de kast komen, staat hij zo leuk mee vind ik.
F1-autos van Little darling, gekocht bij De stoffenstraat, maar daar niet meer voorradig

Gepimpte zwemzak voor de zoon

Aandachtige lezers zullen dit zakje herkennen van hier.
De dochter kwam thuis met de melding dat ze een stevig zakje met naam moest hebben voor haar brooddoos en drinkfles mee te nemen naar de refter.
Vermits de turnzak niet veel werd gebruikt (meestal is ze al aangekleed bij vertrek en staken er dus alleen maar turnpantoffels in) kwam ik tot het idee om dit zakje te verkorten, waarom terug moeite doen als je het zo kan oplossen hé.

3 opmerkingen:

  1. Leuk rokje en toffe t shirts voor je kinderen!Slim opgelost met het zakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer goed bezig geweest! En weer allemaal zo mooi! Ik herken de haai ;-) Tis dezelfde haai als op ons L haar lampje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer prachtige naaisels!! En wat is de jongste hard gegroeid, wow!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!