maandag 12 september 2016

Zakje, kussen en een rokje

Wat een rare titel zullen jullie waarschijnlijk denken ;-), maar ik kon niet zo direct iets anders bedenken haha.
Ik zal even wat meer uitleg geven.

De dochter kwam de eerste schooldag met een brief af waar dat een paar benodigdheden opstonden, onder meer een zakje om haar boterhammen en drinken in mee te kunnen nemen naar de eetzaal (is hier op de opvang en niet in school zelf dus ze moeten een stukje te voet) en een kussen om het leeshoekje in de klas op te leuken.
Vermits ze haar leeskussen hier thuis gebruikt (en ik niet direct een ander kussen in huis had buiten een opvulkussen) en haar zakje kapot was gegaan, zat er niks anders op dan iets te maken
- en erg dat ik dat vond ;-) -
Ik had nog een mooi stuk stof over na die 2 creaties dus maakte ik er ineens nog maar een rokje van op de Mina Dotter-wijze (ondertussen is dit al haar 5de rokje op die manier, het valt dus in de smaak)
Ik gebruikte een siersteek aan de zoom omdat ik het zo mooi vond passen bij de stof en dat ga ik zeker nog eens doen.
Stofje is eentje van de allereerste collectie van Soft Cactus en een bijna vergeten stofje in mijn kast, ben blij dat ik het nu verwerkt heb want is eigenlijk wel een schoontje.

Ook grote broer kreeg een zakje met het overschotje van zijn verjaardagshemd want zijn tasje begon nu toch ook wel te verslijten en vooral kinderachtig te worden ;-)


2 opmerkingen:

  1. Heel mooi gedaan! Ik zie die elastiek graag😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze elastiek is inderdaad heel mooi hé :-)
      Ik ga er binnenkort eens eentje voor mezelf maken sé met zo'n elastiek ;-)

      Verwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!