maandag 7 januari 2019

Let's Sti(c)k Together: Terugblik op mijn blog- en naaivoornemens van 2018


Net zoals vorig jaar begint het nieuwe Let's Sti(c)k Together Challenge jaar niet met een naaicreatie, maar met een terugblik naar de blog- en naaivoornemens die ik in 2018 maakte.
Ik nam mijn lijstje er dus nog eens bij om te zien welke voornemens ik waar kon maken en welke niet ;-)
  • mijn stoffenbakken eens goed uitmesten, sorteren en een soort van inventaris van opmaken
  • zoveel mogelijk stoffen van mijn voorraad opmaken vooraleer ik nog eens nieuwe stoffen koop en alleen nog maar stoffen aankopen met een duidelijk doel waarvoor ik die stof ga gebruiken
  • mijn patronen allemaal goed sorteren, mooi opbergen en ook daar een soort van inventaris van opmaken
  • meer gebruik maken van al die patronen die ik al in mijn bezit heb in plaats van gratis patronen te gebruiken of de patronen van patroontesten.
  • meer naaien voor mezelf, de zonen of zelfs voor de man (momenteel is het vooral de dochter die altijd in de prijzen valt lol)
  • mijn creaties weer zoveel mogelijk eerst afwerken vooraleer ik aan een andere creatie begin (dat deed ik eigenlijk altijd heel goed, maar de laatste maanden begin ik daar in te slabakken ;-))
  • om de zoveel tijd mijn restjes opwerken of gewoon ineens weg doen in plaats van altijd te denken van oh, dat kan ik ooit nog wel eens gebruiken
Er is nog wel wat werk aan de winkel als ik mijn lijstje zo eens terug bekijk :-p
  • Aan de stoffenbakken en de patronen was ik al wel begonnen, maar bijlange nog niet rond.
    Ondertussen zijn de kinderen ook weer alle drie terug hard gegroeid, dus kan ik eigenlijk al terug beginnen met patronen na te kijken en te sorteren, een straatje zonder einde dus ;-), maar ik wil er dit jaar toch echt mijn werk van maken om dit effectief in orde te krijgen.
  • Uit voorraad stof opnaaien of alleen stofjes kopen die ik echt nodig heb is eigenlijk wel vrij goed gelukt, maar ik heb toch nog wel altijd wat voorraad dus ik zal nog wel wat moeten naaien dit jaar en erg dat ik dat vind haha
  • Om met patronen te naaien die ik al in huis heb, zal ik toch beter mijn best voor moeten doen ;-), ik heb toch weer vrij veel patroontesten en blogtours meegedaan waarvoor ik in ruil patronen kreeg, dus de patronenberg groeit alleen maar :-p
  • De dochter viel weer vrij veel in de prijzen op naaigebied, maar ook over de rest van de aantallen ben ik vrij tevreden, alleen het naaien voor mezelf of zelfs voor mijn man zou echt nog wel meer aan bod moeten komen.
    Ik blogde 40 keer een naaicreatie waarvan 25 keer voor de dochter, 13 keer voor de zonen, 4 keer als cadeau voor iemand anders en 4 keer voor mezelf (er zijn ook een paar blogberichten bij waar ik ineens voor alle 3 naaide, daarom kom je dus uit op 46 berichten als je alles optelt ;-))
  • Mijn berg af te werken creaties en op te werken restjes zijn maar hele kleine bergjes dus daar maak ik mij geen zorgen over ;-)
Nieuwe voornemens ga ik dus niet maken deze keer, eerst maar eens zien dat ik dit lijstje mooi afgewerkt krijg.

Wil je weten of het bij anderen beter gelukt is om hun blog-en naaivoornemens tot een goed einde te brengen ;-)
Ga dan zeker eens kijken bij deze dames:

5 opmerkingen:

  1. Hihi, jouw voornemen voor 2019 is zo herkenbaar! Goh ja, we hebben ons best gedaan hé, dat moet toch ook al tellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo grappig ... je hebt dus direct voornemens voor 2 jaren. Ook handig hé. De man des huizes hier komt ook het minste aan bod. 3 keer dit jaar ��. Daar wil wat aan veranderen. En dat teveel testen herken ik ook ��. En zo wordt de stapel patronen steeds groter he. Ik wens je in elk geval een jaar met veel naaiplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah de patrooninventaris ... dat denk ik soms ook. Maar ik wacht geduldig tot dat weer over gaat ;-).
    Je hebt mooie dingen gemaakt en dat is toch altijd het belangrijkste!
    Ik kijk al uit naar nog meer creaties in 2019.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk om iedereen zijn verhalen te lezen van de 2018 voornemens. Veel herkenbare punten. Stoffenvoorraad op peil houden of nauwelijks doen groeien is ons aardig gelukt, maar die patronen dat is toch wel een dingetje. Er ligt een nieuw jaar en ik lees graag hoe het je vergaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je een goed systeem vindt om patronen te sorteren, laat het dan zeker weten! Eén van mijn grootste problemen! Ik weet gewoon niet meer wat ik allemaal heb!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!