maandag 5 oktober 2015

2 truien voor de jongste

We deden nog wat verder aan de hoognodige kleerkastvulling om zo ook de stoffenkast wat leger te krijgen ;-)
En bij sommige stofjes wordt het echt nodig vermits ik die maar juist op maat had gekocht en ze toch wel alle 3 echt een scheut hebben gekregen, het zou zonde zijn mocht ik die mooie stofjes niet meer kunnen gebruiken hé.

2 patroontjes die ik nog nooit gebruikt had en die al een tijd op de planning stonden, waar dat er zeker nog van gaan volgen.

De Leather Sweater van La Maison Victor.
Valt goed op maat, goeie uitleg en gemakkelijk te maken, eindeloze combineermogelijkheden (ik heb hem in blogland ook al zien passeren voor meisjes, dus ik ga er voor de dochter ook maken) en hij staat er super schattig mee :-)
Groene superzachte sweaterstof, gekocht bij Little Vixen, de boordstof komt van bij Klijntje.

2de creatie is een kaptrui met de naam Floris (bestaat ook in meisjesvariant en heet dan Fleur) uit het boek Zelfgemaakte kleertjes 3 van Catharine Deweerdt.
Deze valt dan weer breed en kort vind ik dus als ik die nog eens ga maken, ga ik die wel wat aanpassen.
De kap is ook wat aan de grote kant, maar is de bedoeling volgens mij bij dit model en kleine bandiet vond het zalig om die op te hebben.
Nicky velours met robots op en hier te verkrijgen (die kocht ik volgens mij ook bij Little Vixen, maar vind hem niet terug op de website), binnenkant van de kap is effen tricot van bij Klijntje

We zijn weer gaan genieten in Breskens aan de zee afgelopen weekend en het was zalig weer dus ik heb mooie foto's kunnen nemen en ik kon niet kiezen dus overload aan schattigheid ;-)



Speelproof bevonden ;-)

Nog altijd dikke liefde tussen die twee <3



<3 voor dat huppelpasje



Sardienblikje in het centrum van Breskens en groot succes als speeltuig

1 opmerking:

  1. Dit blogbericht had ik inderdaad gemist! Zo mooi, die truien :-) die met kap vind ik super, lekker knuffelzacht

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!