maandag 16 november 2015

Naaien voor mezelf: Colette broek

Na een paar creaties voor de kinderen werd het nog eens tijd om aan kastvulling voor mezelf te denken.
Ik maakte de Colette broek uit La Maison Victor (editie 3 herfst 2014, dezelfde versie waar ook de leather sweater in staat)

Het is een zalige broek! Ik moest er niet zo heel veel aan veranderen.
In het tijdschrift strijken ze er plooien in vanvoor, maar die heb ik achterwege gelaten wegens niet mijn ding.
Vanachter heb ik een heel klein naadje moeten zetten omdat ze wat open stond en mocht er nog een versie komen ga ik de tailleband wel wat verlengen, want ik heb toch wat moeten toegeven om de broek volledig op de tailleband te krijgen.
Zelfs de lengte was ok, dat heb ik maar heel zelden voor :-p, mijn buurvrouw heeft mij de blindezoomsteek aangeleerd (met de hand gezoomd dus)
Stofje is lekker zacht en heb ik gevonden in de Kwantum.
Helemaal blij met mijn broek :-)

De foto's zijn weer getrokken door den oudste en helaas wat minder van kwaliteit wegens veel wind buiten, maar ze kunnen ermee door ;-), vooral de ingezoomde foto van mijn poep vond ik wel grappig (ik had daar helemaal niet om gevraagd), dat die streken er toch wel van jongsaf in zitten hé ;-)





5 opmerkingen:

  1. Mooi! Ziet er een comfortabele broek uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!!!! Is de trui ook zelfgemaakt? ( ik dacht gelezen te hebben dat je eens zo 'n stofje als verkleedkleren voor Y had gebruikt?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, ze past je gewoon perfect! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi en inderdaad dat zit gewoon in die genen van het mannelijk geslacht :-p

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!