maandag 2 november 2015

Halloween

Net zoals vorig jaar gingen we afgelopen zaterdag naar het halloweenfeestje van de turnkring.
Deze keer was het een tocht door het donker buiten rond het gebouw en de voetbalvelden (en al een geluk ook een pak minder griezelig tegenover vorig jaar want de kindjes kregen al schrik op voorhand en wilden eerst niet gaan ocharme ;-)) en daarna terug een verkiezing en fuif in de kantine.
Ook het knutselstandje stond er weer, dit jaar konden ze spookjes maken en kettingen met rietjes.

Ook dit jaar zorgde ik zelf voor de pakjes, vrij simpele dingen, maar toch zagen ze er weer griezelig schattig uit :-p
Den oudste wilde een weerwolf zijn. Ik kocht een zacht zwart plucherig deken in de Action, maakte daar een bovenstukje, hand- en beenwarmers van.
De dochter werd een zwarte kat. De oortjes en het staartje kocht ik, de bolero en haar beenwarmers maakte ik ook van dat dekentje (ik had eigenlijk een trui in gedachte voor haar dat ze achteraf nog kon dragen, maar vermits ik een patroon had gekozen voor een rekbare trui, moest ik het helaas korter en open knippen want ze geraakte er helaas niet in ;-), maar zo is het achteraf ook nog draagbaar)
De jongste kreeg een spokengezichtje op zijn t-shirt, uit flex.

De woensdag ervoor gingen we ook aan de slag om het huis wat te versieren, vermits ik het last-minute beslist had en niet direct zwart papier en chenilledraad enz vond, zijn het wel heel kleurrijke vleermuizen en spinnen geworden ;-)
De spinnen hebben we vrijdag afgewerkt, ik dacht dat piepschuim wel vrij snel droogde, maar dit was dus niet.


 

Deze zijn gewoon afgeprint en gepimpt met oogjes door mij ;-)





De voorbijgangers worden getrakteerd op dit uitzicht en de hond was toch ook wel heel nieuwsgierig wat het vrouwtje nu ging doen ;-)

De 2 overige spinnen hangen vanachter te bengelen

2 opmerkingen:

  1. Weer zoooo origineel! Zowel de pakjes, als het knutselen. Tof!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof gedaan,zo samen knutselen is fun,hé!Mijn kinderen zijn daar jammer genoeg te groot voor ;) Zelf ben ik iemand die enorm snel overal van schrikt en dus zeker niet naar een Halloween wandeling wil gaan.Gelukkig denkt niet iedereen daar zo over,hé!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!