maandag 9 januari 2017

Baby Sweater Mare, nieuw gratis patroon in blogland!

Toen Spoetniksels in december een oproepje plaatste dat ze bloggers zocht om haar gratis sweaterpatroon Mare mee te lanceren, twijfelde ik geen seconde om mij op te geven.
Wij hebben namelijk sinds 3 maanden een schattig neefje in de familie waar je mijn zelfgemaakte cadeautjes al voor zag passeren op mijn blog en mijn zus is helemaal zot op mijn zelfgemaakte kleren :-D
Het stofje had ik een tijdje geleden al gekocht met het idee om ooit eens iets te maken voor Thorsten vermits mijn zus en haar man helemaal zot staan van vikingen, waar ik de stof kocht weet ik niet meer, maar het is er eentje van Lillestof en zalig om te verwerken.
Stiekem vind ik het nu wel spijtig dat ik een enorme naaidip had tijdens de zwangerschap en veel maanden na de geboorte van de jongste zoon want ik vond het echt wel tof om zo eens iets klein te naaien (al een geluk heb ik het neefje nu en komt er begin mei nog een neefje bij dus we blijven nog even in de kleintjes ;-))

Mare is een baby sweater patroon, met schouderknoopjes en ruimte voor die bollere babybuikjes.
Er zijn dubbele maten voorzien vanaf 62/68 tot 80/86 en valt ruim.
Je kan natuurlijk ook een versie maken zonder de drukknoopjes, zoals mij met boordstof en extra boord aan de onderkant ipv afwerken met sweaterstof, voor de meisjes kan er een jurkje van gemaakt worden,...
Mocht je graag een sweater maken, meet even de baby en volg de bijhorende lengtemaat.
Velen zullen het broekje ook wel herkennen, dat is namelijk de Oliver-babypants van MinnieMie, ook een gratis patroontje :-)
Ik heb dus alleen ook de boorstof van de sweater gebruikt en de boord even breed genomen als de sweater waardoor het direct een ander broekje wordt.
Wil je graag wat meer inspiratie en andere creaties bekijken? Klik dan zeker eens op deze blogs!






6 opmerkingen:

  1. Geweldig! Zo mooi! Ik denk dat ik dat patroontje straks maar eens door mijn printer jaag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. Ik snap direct dat je zo een mooi neefje wilt verwennen en wat een bofkont met zo een tof setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig!! Daar heb je wel een perfect outfitje gemaakt voor dat kleine kereltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo Frullemieke, jij hebt met boordstof gewerkt ipv met knoopjes. heb je dan de hals aangepast? of helemaal niet? en zou je de maten van het patroon genomen hebben voor de boorden? of heb je deze wat smaller genomen? alvast bedankt voor je antwoord :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Stefanie,
      sorry voor mijn late antwoord, maar wij waren met vakantie.
      Ik heb wel degelijk met knoopjes gewerkt ;-), er zitten kamsnaps in, ik heb dus eigenlijk helemaal niks veranderd aan het patroon en de werkbeschrijving gevolgd.
      Veel succes ermee!

      Verwijderen

Bedankt om een kijkje te komen nemen op mijn blog :-)
Een reactie achterlaten wordt zeer gewaardeerd :-)
Nog veel leesplezier!